My Hands are Dirty, My Heart is Clean

Proiectul oferă copiilor de școală primară o experiență de învățare distractivă, deoarece le permite să exploreze metode științifice și să dezvolte abilități de bază de tehnologie. În același timp, își propun să prezinte produsele pe care le produc și le vând și să atingă inimile donând veniturile pe care le câștigă.

Prin acest proiect, se urmărește ca elevii să creeze opere de artă lucrând cu argilă, pământ, noroi și materiale naturale similare și să fie în contact cu natura. De asemenea, le permite să înțeleagă proprietățile materialelor și să descopere cum să utilizeze resursele oferite de natură.

Acest proiect sprijină copiii să-și dezvolte talentele artistice, să se conecteze cu natura și să-și formeze abilități de vânzări și marketing. De asemenea, le oferă oportunitatea de a face bine cu talentele pe care le descoperă.

La activitățile proiectului au participat profesori și elevi din patru țări: Tucia, Croația, Liban și  România, iar domeniile vizate au fost Artă, Tehnologie, Economie, Etică, Limbi străine, Studii de sănătate, Informatică / TIC, Matematică, Subiecte pentru școala primară, Studii sociale / Sociologie, urmărind dezvoltarea celor opt competențe cheie fundamentale pentru fiecare persoană în societatea bazată pe cunoaștere.

"My Hands Are Dirty, My Heart Is Clean" - Free stories online. Create books for kids | StoryJumper


HOLD ON TO THE WIND

Scopul principal al proiectului este de a-i face pe elevi să înțeleagă importanța vântului în viața noastră de zi cu zi. Un alt scop este de a provoca imaginația elevilor cu privire la ceea ce se poate face diferit folosind vântul. În acest proiect în care am folosit instrumente web 2.0, am asigurat și dezvoltarea limbilor străine. în fiecare lună, proiectul propune o activitate diferită pentru a progresa către obiectivul final. Ca produs comun, a fost realizată o carte electronică cu povestea vântului. De asemenea, tema propusă este de o importanță deosebită datorită schimbărilor climatice substanțiale pe care le observăm. Copiii vor înțelege mai bine cum putem folosi energia eoliană ca alternativă, dar și cum schimbările climatice pot avea efecte catastrofale asupra viitorului umanității.

Proiectul a avut 9 membri din Tucia și România, adresându-se elevilor cu vârste între 7 și 15 ani. Competențele cheie vizate (competențe de alfabetizare; competențe multilingvistice;

competențe în domeniul științei, tehnologiei, ingineriei și matematicii;competențe digitale;

competențe personale, sociale și de a învăța să înveți; competențe cetățenești; competențe de sensibilizare și expresie culturală.) au acoperit curriculum pentru învățământ primar, Artă, Educația pentru mediu, Geografie, Știintele Naturii, Literatură etc.

"Hold on to the wind" - Free stories online. Create books for kids | StoryJumper


EDUCATION USING ICT

Elevii au desfășurat diverse activități despre problemele de mediu educational, folosind instrumentele TIC. În primul rând, au susținut un Test de Inteligență Multiplă pentru a afla cele mai potrivite stiluri de învățare pentru ei. Ei au folosit instrumente TIC precum Kahoot, Padlet, aplicații mobile și Canva pe tot parcursul proiectului. Acesta a avut 21 de membri din Tucia, România, Bulgaria, Lithuania, Serbia și Croația, adresându-se elevilor cu vârste între 6 și 14 ani. Competențele cheie vizate (competențe în domeniul științei, tehnologiei, ingineriei și matematicii; competențe digitale; competențe personale, sociale și de a învăța să înveți; competențe de sensibilizare și expresie culturală) au acoperit curriculum pentru învățământ primar, tehnologii, arte, media, IT și comunicare


MY FUTURE, MY OCCUPATION

Copiii din școala primară au nevoie de ajutor pentru a explora impresiile mentale și emoționale despre ei înșiși și despre viață și pentru a întruchipa și recrea identitățile ocupaționale. Cu acest proiect, elevii noștri din școala primară și-au descoperit interesele și abilitățile, și-au satisfăcut curiozitatea și au stabilit conexiunile necesare pentru învățare. Acesta a avut 21 de membri din Tucia, România, Polonia, Lituania, Italia și Croația, adresându-se elevilor cu vârste între 6 și 11 ani. Competențele cheie vizate (competențe digitale; competențe personale, sociale și de a învăța să înveți; competențe de sensibilizare și expresie culturală) au acoperit curriculum pentru învățământ primar, tehnologii, IT și comunicare.


ZERO WASTE MAKES THE ENVIRONMENT SMILE

Elevii au proiectat materiale, jucării, unelte, jocuri cu deșeuri. De asemenea, au folosit deșeurile alimentare în moduri creative, cum ar fi producerea de suplimente alimentare pentru flori sau plante. Proiectul a avut 11 membri din Tucia, România, Iordania, Republica Moldova, Tunisia și Franța, adresându-se elevilor cu vârste între 8 și 12 ani. Competențele cheie vizate (competențe în domeniul științei, tehnologiei, ingineriei și matematicii; competențe digitale; competențe de sensibilizare și expresie culturală) au acoperit curriculum pentru învățământ primar, tehnologii, educație pentru mediu și comunicare


FOUNDERS OF OUR COUNTRY

Scopul proiectului a fost de a prezenta liderii care joacă un rol important în istoria țărilor, în întemeierea acestora. Ne-am propus să ne protejăm cultura istorică prin acest proiect, care a adus cunoștințele istorice în prim plan și a urmărit cunoașterea celor mai importanți conducători în alte țări. Am dorit să aducem în prezent trecutul și să-l prezentăm copiilor noștri, în prim-plan fiind comunicarea interculturală și valorile noastre naționale. Proiectul a avut 12 membri din Tucia, România, Polonia, Lituania și Grecia, adresându-se elevilor cu vârste între 8 și 15 ani. Competențele cheie vizate (competențe digitale; competențe personale, sociale și de a învăța să înveți; competențe de sensibilizare și expresie culturală) au acoperit curriculum pentru învățământ primar, istorie, sociologie, educație socială

Biblioteca Pietrari este partener într-un proiect "Small scale partenerships" care vizează dezvoltarea sistemelor de educație și îngrijire timpurie de înaltă calitate din patru țări europene - România, Italia, Portugalia și Turcia: Colegio D. Pedro V – Portugalia, Vezirköprü Atatürk Ortaokulu – Turcia, IC Padre Isaia Columbro Tocco-Castelpoto-Foglianise – Italia și Biblioteca Publică Locală Pietrari – Romania, în parteneriat cu Școala Gimnazială Pietrari.

Rezultate așteptate: - Obținerea diferitelor metode, exemple de bune practici și abordări inovatoare pentru predarea alfabetizării și literației timpurii la copii cu vârste mici, -Atragerea atenției asupra lecturii în comunitatea mai largă din afara școlii, -Îmbunătățirea calității educației timpurii prin dezvoltarea competențelor profesionale ale educatorilor, -Includerea părinților în activitățile de lectură, pentru a fi un bun model pentru copiii lor, - Creșterea ratelor de cuprindere la lectură în fiecare din țările partenere. Grupurile țintă: cadrele didactice, personalul bibliotecar și părinții. Beneficiarii finali: elevii de grădiniță.

În cadrul proiectului Erasmus+ ”Recovery starts from kindergarten”, KA210-SCH - Small-scale partnerships in school education, contract nr: 2021-2-IT02-KA210-SCH-000051268, proiect aflat în derulare în anul 2023, Biblioteca Pietrari participă ca și partener, alături de Școala Gimnazială Pietrari, la diferite activități educative ce au ca scop:

- promovarea lecturii de la cele mai mici vârste;

- dezvoltarea abilităților educatorilor despre cum să îi facă pe copii să iubească lectura prin activități outdoor și să o disemineze către grupuri țintă mai largi ale proiectului;

- îmbunătățirea abilităților și competențelor personalului didactic pentru un învățământ de înaltă calitate;

- dobândirea de competențe noi și inovatoare prin schimbul de experiență între bibliotecă și școlile participante,

ne propunem să descoperim care sunt recomandările de lectură cele mai potrivite pentru preșcolari.

Pentru a fi atinse obiectivele precizate și pentru a se realiza rezultatele propuse prin implementarea acestui proiect, se organizează mobilități internaționale ale personalului organizațiilor partenere. Aceste mobilități includ diferite tipuri de formare, cum ar fi ateliere, curs de formare și LTTA. Luna februarie marchează jumătatea proiectului și, până acum, au fost organizate două mobilități: prima în România, în perioada 6-10 decembrie 2022, iar a doua în Braga, Portugalia, în perioada 30 ianuarie- 3 februarie 2023 și se pregătesc ultimele două în Turcia (6-10 martie 2023) și Italia (28 mai-1 iunie 2023).

Participanții la aceste diferite cursuri de formare își vor transfera cunoștințele către organizațiile lor prin scheme pilot. La sfârșitul proiectului, fiecare partener are sarcina de a organiza evenimente multiplicatoare pentru diseminarea rezultatelor noastre în comunitatea locală.

Rezultatele tangibile ale proiectului ”Recovery starts from kindergarten” sunt:

1) Realizarea unui Audiobook: elevii și profesorii vor crea împreună o carte audio.

2) Ghid de educație în aer liber pentru grădiniță: personalul va concepe un ghid de educație în aer liber pentru preșcolari.